Commercial Coaching

Met mijn achtergrond in de sales bij verschillende grote retailers, zowel voor franchisewinkels als voor voor winkels uitgebaat door de keten zelf, merk ik dat veel zelfstandigen en ketens nood hebben aan ondersteuning in het beheer van hun zaak. Vandaar het idee om zelfstandigen te ondersteunen in het dagdagelijks beheer van hun zaak/winkel of dienst. Dit kan gaan van een schoenenwinkel, een restaurant tot zelfs een kinesistenpraktijk.

Vaak krijgt men reeds van de boekhouder wel financiële ondersteuning, maar ik ga hierin nog een stap verder!

Hoe gaan we hiervoor te werk:
  • Allereerst analyseren we de dagdagelijkse routine bij de uitbating van uw winkel/zaak of dienst. Hieruit kunnen we al zeer veel aspecten halen. Zowel positieve, als ook negatieve punten.
  • We analyseren de setting. Is deze aantrekkelijk genoeg? Spreekt dit de klanten aan?
  • We analyseren het product of dienst.

De vervolgstappen in het proces:
We praten met en analyseren het personeel. Indien u wenst kunnen we een mysteryshopping organiseren. Dit doen we om te kijken of het personeel nog kan groeien in het uitvoeren van hun dagdagelijkse taken. We zoeken uit of we kunnen verbeteren naar klantvriendelijkheid toe. Dit is namelijk één van de sleutels van uw succes. Tevreden klanten zijn trouwe klanten en trouwe klanten zorgen voor meer omzet.

Vervolgens brengen we in kaart wat de noden en wensen zijn.

Indien u nog een stap verder wenst te gaan, kunnen we een op maat gemaakte coaching aanbieden gekoppeld met een aangepast communicatieplan.

Dit allemaal met maar 1 doel en dat is ervoor zorgen dat u op het einde van de rit zo rendabel mogelijk bent. Dat uw winst zoveel mogelijk geoptimaliseerd wordt. Maar ook dat u opnieuw voldoening uit uw zaak haalt.

Elfi Jooris - Erkend bemiddelaar

WebDesign by © FiMar Consulting